Bewonersportaal

Het online bewonersportaal is uw persoonlijke digitale omgeving. In het portaal kunt u zelf controleren hoe vaak u uw restafval weggooit. Ook kunt u in het portaal de afvalkalender van 2025 bekijken.

Het bewonersportaal vervangt vanaf nu de website mijnafvalwijzer.nl en de app AfvalWijzer. De inzameldagen in 2025 en de nieuwe afvalkalender kunt u voortaan bekijken binnen het bewonersportaal.

Tip: download het bewonersportaal als app op uw mobiele telefoon. U kunt de app Uithoorn Bewonersportaal downloaden in de App Store of  de app Uithoorn Bewonersportaal in Google Play.

Inloggen in het bewonersportaal

Ga naar het bewonersportaal via de knop hieronder. Gebruik het nummer op uw afvalpas en uw wachtwoord om in te loggen.

Direct naar bewonersportaal 

Tip: bezoek het bewonersportaal regelmatig om te zien wat er nieuw is! 

Wachtwoord kwijt? Nog nooit ingelogd? ‘Wachtwoord vergeten’ om nieuw wachtwoord aan te vragen in het portaal lukt niet?

Bent u uw wachtwoord kwijt of vergeten? Of heeft u nog niet eerder ingelogd in het bewonersportaal? Lukt het niet om via ‘wachtwoord vergeten’ op de inlogpagina een nieuw wachtwoord aan te vragen?

Nieuw wachtwoord bewonersportaal aanvragen

De knop brengt u naar een aanvraagformulier voor een nieuw wachtwoord.
Wij moeten uw aanvraag nog handmatig controleren, dat doen wij vanwege de veiligheid. Zo weten wij en u zeker dat uw wachtwoord bij uw afvalpas en uw adres hoort. 
Vanwege deze controle kan het tot zes werkdagen duren, tot u uw wachtwoord ontvangt. 

Wat vind ik in het bewonersportaal?
  • De afvalkalender van 2025;
  • Hoe vaak u de afvalpas gebruikt op de ondergrondse restafvalcontainer; of hoe vaak u uw minicontainer voor restafval heeft laten legen.
  • Locaties van de ondergrondse containers; 
  • Een link naar de meestgestelde vragen en antwoorden;
  • De mogelijkheid om uw wachtwoord te wijzigen.
Hoe kan ik voorkomen dat ik onterecht word aangeslagen voor het openen van de container?

Een containeropening is pas afgerond als de container geopend is en vervolgens weer wordt gesloten. Bij een volle container of een defecte container wordt er dus niet betaald als na 1 januari 2025 het tarief geldt. U kunt in het bewonersportaal controleren of deze onterechte aanbieding is geregistreerd. Is dat wel het geval, neem dan contact op met het Klant Contact Centrum via (0297) 513 111.

Kan ik het bewonersportaal ook via een app op mijn smartphone gebruiken?
Kan ik een melding ontvangen wanneer mijn afval wordt opgehaald?

In de app bewonersportaal kunt u inschakelen dat u een melding ontvangt wanneer afval en grondstoffen worden opgehaald. Ga via het menu in de app naar ‘afvalkalender’. Scrol naar beneden en zet het schuifje aan door het naar rechts te schuiven. Zo ontvangt u altijd van tevoren een melding. 

Ziet u dit schuifje niet? Zorg ervoor via de instellingen van uw telefoon dat u meldingen kan ontvangen van de app Uithoorn Bewonersportaal.

Vindt u het lastig om alles digitaal te doen?

Bel gerust met het Klant Contact Centrum op (0297) 513 111. Wij zoeken samen met u naar de juiste oplossing.